Monday, December 29, 2008

biLa HAti bErbicAra

aku nak jiwang jap dgn ayat-ayat cinta aku ni..baca jelah kalau sudi nak baca ayat jiwang aku ni...ramai sgt yang persoalkan kenapa kena tinggl, kenapa dia dah xnak aku lah, kenapa dia xsayg aku dah, kenapa dia berubah...mcm-mcm soalan lagi lah....contoh "kenapa bila kita dah sayang kat seseowg tu n kita memerlukan dia, tapi dia pergi meningglkan kita tanpa bg alasan y kukuh?? apa kita x boleh ke nk merasa sayang n suka kat seseowg??kenapa selalu begini...!!
tak layakkan seseowg tu mempunyai perasaan sebegitu....!
Manusia tak Penahnya lari dari melakukan kesalahan...Tak penah tidak melakukan dosa, tapi mengapa berat hukuman yg dikenakan?? mungkin telah takdir seseorg tu....sudah tertulis sebegitu....Allah maha besar lagi maha berkuasa atas segala haknya.....dia berhak menentukan segalanyA.....
Hidup ini penuh ngan liku-liku kehidupan...kadang kita gembira...kadang kita duka...kadang kita senang...kadang kita susah...itulah erti kehidupan dari pandangn idup aku....
Manusia mana yg tidak punyai perasaan cinta dan Sayang?semua merasakannya...tapi ada yg bahagia
ngan cintanya dan ada yg menderita ngan sayangnya...semua tu telah ditentukan OlehnyA.....
Cinta tak boleh dipaksa-paksa kerana ia datang dengan sendiri tanpa diundang...terimalah seadanya, kerana itulah hakikatnya........


dah lepas ni tak da dah nak citer sal cinta-cinta ni...jiwang dorrrhhhh..............

No comments:

Post a Comment