Thursday, January 26, 2012

yEssssszz!!!cutiiii.....




"cuti datang lagi!!"
yaaarrrrr.....dah macam budak sekolah plak aku rase suka benoorrr dapat cuti nie...saper tak suka weeii...dapt berehat and bersantai-santai.....

Bestnye bila dengar jer cuti.....nyaman jer rase hatiku dapat pulang ke kampg halaman ku yang sangt indah...wahhhh..gituuu....kira lama lah jugak cuti nya biarpun 4 hari jer...cukup-cukup lah cuti kan lama-lama kat kmpg tak terasa nak lik kl lik kan...susah plak makkk nie haaaa nak sambung cuti lagi, nak EL ke, mC ke..(opSSSsss...kantOi plak) tapi i datang keje okaaayyyyy arinie biarpun lewat ckit jer....*ckit keee.....hihihihi....mcm biasa lah balik kmpg dgn sape lagi kalau bukan dgn aida...seblm bertolak mlm tuu makn-mkn lu bagi kenyang baru syookkkk bawak kete jauh-jauh nie...makn kat mane lagi kalau bukn kat umah dia gak, mustahil aku yang masak..gegar dunia nie orang dengr aku masak...dasyat sungguh!!nampk sgt aku nie pemalas...bukan tak pandai masak okaayyy....(tapi nak masak kene tgk buku resepi dulu)hehehe.......
 sebelum bertolak balik kmpg...*sorry aida..dah tak ada gmbar laen dah* (^_^)



bertolak agak lewat lah sebab melepak dulu..isshhhhh...per nak jadi lah nak blik kmpg pun sempat lagi nak melepak tu...biasa lah nak amik feel orang ckp seblm nak gerak jauh nie...dah lah nak lik kmpg tu amik masa 5, 6 jam....haaa........hambik kauuuu!kalau banyak tempat "p'singgahan" tak ke tambah lagi jam tu sampai 7,8 jam...

Sampai kmpg per lagi cari bantal lu nak tido dah tak ada dah nak cari makanan ke, nak mandi ke...dah lupakan jer..baek aku tidur...lagi nikmat....ZZzzzzzz......bangun dari tidur baru lah cari makanan tapi tak ingat lagi tuu nak mandi...ya Allah yana...!memang kau pemalas kan....free-free jer lik kmpg kene sound dgn umi mcm tuu...dgn muka malsnya aku amik towel g mandi..aku kat kampg tak da wat apa pun..yang aku taw makn, tido, g pasar and lepak kat umah bestpren cken....layan perasan sorang-sorang kat pantaii...syoookkkk sgt....wahhh..teringat byk kenangan kat pantai teluk lipat tuu....(n0..n0...n0...yana...dah-dah  tak payh nak ingat sgt lah kenangan tuuu).........okayyyy tak citerrr "kenangan" tuuu....

Kalau kat kmpg apa nak makn jer sume da dpan mata..wahhh...cam puteri raja gituuu.."kau ada"....haaa....aku jer taw dapat camtu...dapat umi yang memahami yang anak dia nie susah sgt nak blik kmpg kalau tak ada cuti panjang nie...tapi syg cuti tak lama pun...pejam celik, celik pejam...dah nak lik...balik lah plak aku dgn aida ke KL..sedih taw nak tggl family nie nak-nak tgglkan aktiviti-aktiviti yang biasa wat kat kmpg tuu lah...yang cam puteri raja tuu..hehehe..yelah 3 hari jer duk kmpg..yang 1 hari tu dah seharian dalam kete dah....perjalanan yang panjang camtu lah....nak senang lik dngan flight kan..hukhukhuk

Aku balik putrajaya hari selasa, petang camtu..jalan mcam biasa lagi..smooth jer...
sampai jer kat genting sepah aku dah tensin ckit....tapi leh lagi memekik2 nyanyi ngan minah senget tu....nak ckp jalan jem tak lah sgt...tapi kete beduyung-duyung okayyyy.....nasib baek 'jem bergerak' tak da lah aku panazz sgt nak berhenti lama-lama nie.....
nasib baek tak stress, kalau stress makkk tak g keje lah arinie..lalalalala*alasan jer tuu*


Sampai jer putrajaya tak ada nya nak kemas barang ke, mandi dulu ke...tapiiiii.....kitaorang.................turun lagi! melepak minum-minum air kedai mamak sambil makan satar....memang tak tahu letih tol lah aku nie...tak sedar diri lagi tu dah sampai lewat pagi nak jugak dduk kedai mamak tu..ishhhhh2.........sabooorrrrrr jerrr lah........




*bila lah nak dapat cuti panjang lagi ...tak sabar nak balik kmpg lagi jadi 'puteri raja'.........wawawaawaa.....(^___^)

4 comments:

  1. hek eleh......jgn luper smbal blacan aku!!!

    ReplyDelete
  2. mane ntah sambal aku tuh..ntah selamat lagi dimakan ke x....huhuhuuu

    ReplyDelete
  3. selamat sgt okay....kat opis tu ha...xkn dak opis nk mkn sambl tu ngan roti plak..hahaha

    ReplyDelete